RECENZE - Proč jsme se rozešli

22. srpna 2016 v 12:34 | Slečna Barevná |  Knihy
Zdravím!

Vítám vás u recenze na knížku Proč jsme se rozešli. Napsal ji Daniel Handler a ilustrovala Maira Kalmanová.
Proč jsme se rozešli

Je tedy jak už z názvu vypovídá o příběhu dvou osob, řekněme asi osmnáctiletých Min Greenové a Edu Slatertonovi. Ona je taková svá, Ed o ní tvrdí, že je intelektuálka, i když ona sama o sobě toto tvrzení vyvrací. On je spolukapitán basketbalového týmu, u všech oblíbený a celkově je to vzorový příklad školního idola. Proto všechny překvapí, že zrovna oni dva se dají dohromady.

V knize je tedy popsaný celý příběh o tom, jak se oni dva dali dohromady, celý průběh jejich vztahu a také samozřejmě jeho konec, jak se rozešli a kvůli čemu. Je udělaná tím způsobem, že Min vrací Edovi v krabici 43 věcí, které jí dal nebo si ona sama vzala na místech, kde byli. Vrací mu například předměty jako fotoaparát, co jí koupil nebo třeba lísteček na který ji napsal "Miluji tě, Min Greenová.".

A obecně o knížce:
Sám o sobě je to velmi kreativní nápad, nikdy jsem nečetla knížku, která má podobný styl. Ty ilustrace jsou opravdu nádherné. Někdy jsem sice na první pohled nevěděla, co má ilustrace znamenat, ovšem v příběhu to bylo vždy popsáno. Ty věci jsou seřazené tak, aby na sebe samozřejmě víceméně navazoval příběh.
Prvních asi padesát stránek jsem knihu už chvílemi chtěla odložit, byl to takový jo-ne příběh. Prostě jo, tak to dočtu no. Pak jsem se do toho ale začetla, i když nijak extrémně. Ten konec byl ale opět takový zmatený, pro mě nesrozumitelný a... prostě divný, neskutečně rychlý spád, který já nemám ráda. Byli pořád v pohodě, v pohodě, v pohodě a pak na posledních třiceti stránkách se něco hned stane.

Celkově je to sice hezká knížka, ale já nevím, trochu bych pochybovala o tom jestli si knihu prečíst znovu. Je to ale celkově taková kniha young-adult, která je do takových dvaceti pěti.

Knížce dávám 68% ze 100%,

S pozdravem,